marți, 21 septembrie 2010

Vouă cum v-a ieşit zacusca?

Ieri.. super busy day..cu un copil de mers la scoala pe cap,camasi albe de calcat, lipsa curentului, si o aluzie fantomatica legata de tesutul unei zacusti, ma intrebam in timp ce sorbeam cafiaua ce s-o alege de ziua asta.
In primul rand, pâş..pâş, in timp ce terminam cafeaua, imi vine mintea la cap. Rezolv nefericitul copil fara camasa calcata cu un tricou alb semi-neşifonat.Super.Il hranim frumos, imbracam and off you go...gata..la scoala cu tine!
Apoi, in timp ce asteptam sa-mi absorb cofeina, haotic ma imbrac si cu bicla in spate, sunt si plecata la bunica..sa fac zacusca!..all by myself.

Cum n-am facut in viata mea, doar vazut frugal pe ici, pe colo cateva secvente, incep in forta, cu sentimentul celui care le stie pe toate.
  • Primul pas...curatatul si taiatul cepei, pe care mi-o doream bidimensionala la momentul ala..destul cat sa acopere fundul cratitei in care ai de gand sa faci obiectul muncii, ba chiar un pic mai mult. Adaug ulei cat sa calesc confortabil toata ceapa. O data facut pasul asta, there's no way back dar situatia devine mai lejera.
  • Pasul doi..cat timp se face ceapa..30 min cel putin, curat ardeii copti de seminte, ii tai marunt, la fel si vinetele coapte; Cat despre rosii, aici le-am dat prin masina de tocat.
  • Pasul trei..dupa ce ceapa s-a facut transparenta si miroase a dulce, am adaugat rosiile si un bulion special din ardei, facut de bunica mea. Apoi imediat ardeii si vinetele.
  • Le-am mai adaugat piper boabe si sare si am fiert tot pana am simtit ca e ok..adica pana au scazut rosiile, miroase really tasty, incepe sa-si schimbe culoarea.
Am gustat-o, am zis "Ea e" si am pus-o in borcane..

*Tip: Cand pui in borcane, bate cu fundul borcanului pe ceva moale, pentru a iesi bulele de aer, arata mai bine si nu fermenteaza.

Produsul final arata ceva de genul:





Acum cand scriu, ma gandesc ca puteam sa pun rosiile si bulionul ultimele, si ar fi iesit mai deschis la culoare.

Cam asa arata zacusca basic. O data facuta folosind propria ..greu as zice reteta.. cantitatile le-am pus cum am simtit, stiu ca pot sa mai fac, imbogatind-o dupa bunul plac..mai mult ardei...niste ciperci..poate niste peshte... am endless possibilities...daca am chef.

..Si asta n-a fost nici jumatate din ziua de ieri.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu