miercuri, 21 iulie 2010

Cand eram in paradis-part 1


Cand eram mica adormeam cu capul pe un casetofon rusesc.La 5 sau 6 ani(la 5 cred pentru ca la 6 am primit un soi de cutie muzicala mecanica..din alea cu snur care au un fel de dinti pe care ii ciupeste o chestie...in forma de urs) ai mei mi-au luat un walkman. pe ambele le-am ascultat pana cand s-au stricat ireparabil.Nu aveam prea multe casete..sau niciodata nu erau suficiente.Pe vremea aia aveam televizor dar nu si cablu...tvr,1 tvr2, bulgari 1, bulgari 2..invatasem chiar cateva cuvinte in bulgara..cred ca zilele saptamanii..desene animate. Si cum ziceam, televizorul avea o influenta prea mica..eram un ascultator virgin..crescut doar din rezervele audio din camara alor mei.Din melodiile pe care le ireparabil le frecam zi de zi, tin minte Nothing compares to you ..cred ca aveam o caseta intrega cu Sinead O'Connor dar asta mi-a ramas in cap...apoi tin minte Don't stop me now si altele de la Queen.
In masina aveam o caseta cu George Michael..daa.. Jesus to a child...Wake me up before you go go ...cred ca era singura caseta dar imi placea asa de mult.
Aveam o singura caseta cu povesti...Scufita rosie...iar pe partea cealalta Motanul Incaltat.
La bunica atunci cand mai stateam, ascultam populara si ajunsese sa-mi placa.Zapand zilele astea am ajuns si la un canal de specialitate.N-am mai recunoscut nimic din stilul ala de atunci..a ramas un soi de marionetism... beauty pageantism introdus in costume taranesti...Bunica torcea lana si ne facea ciorapei.Imi spunea ca trebui sa invat "sa joc", iar eu incepeam sa topai iar amandoi se uitau savuros la mine.Era iarna pe atunci.
Vara trecuse in euforia libertatii in esenta pura de care pana atunci nu dusesem lipsa..mersesem la doua gradinite..una la bunica si una la ai mei..si nu-mi placea niciuna..asa ca atunci cd a venit vara, cred ca daca nu era nimeni in preajma sa ma vada, as fi putut zbura.
Cand insa, au dat strugurii sa se coaca, mama a venit sa ma ia acasa sa vad ce mi-a cumparat.Cred totusi ca fetele au un simt aparte.Ceva nu mi-a mirosit cum trebui pentru ca am opus rezistenta.M-am ascuns in cotetul gainilor.
A doua zi, au venit si m-au luat acasa....Imi cumparasera un ghiozdanel cu Tom si Jerry, caiete si stilou.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu